En dikt skriven här och nu på tre minuter!

Frusen och nerkladdad, jag går genom huset
Det var en mystisk byggnad, vill jag minnas
För varje ny dörr, gick jag bakåt i livet
För varje ny våning, sjönk jag djupare

Så jag vände riktning
Såg alla dörrar jag passerat
Såg allt slit jag utfört, till ingen nytta
Jag gick tillbaks, mot ursprunget

Kladdet hade nästan avlägsnat och värmen var tillbaka
Port för port, steg för steg, hiss för hiss, kom jag närmare
Till slut var jag där jag började igen, vid husets ingång

Jag förstod inte varför
Efter allt detta sökande, var jag mer vilsen än någonsin
Jag har moonwalkat genom hela livet
Jag fann ingen annan lösning än att bränna ner huset
Det är bättre att se frammåt

Åter kletig, åter kall, återvände jag till mitt träsk
Oviss om att jag missat den enda chansen att se mitt förflutna

Jag rör mig endast i en riktning; frammåt
Hoppas att ingenting där bakom kommer till skada

Jag är en lämmel, jag är en hektisk revisor, jag är allt du inte vill vara
En skit utan historia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0