A good impression of myself

Påsklovet närmar sig. Idag har jag bara en lektion, och imorgon är det endast ett långt svenska-pass. Sen är det skärtorsdag, med en 6 timmars skoldag, och PANG så är ledigheten här. Salvation!!!!

På tal om påsken, är gult fult förresten? Har inte direkt fått stående innovationer för min gula  skjorta jag haft på mig med jämna mellanrum de senaste månaderna. Det började när en i min klass trodde att den var gjord för mentalpatienter. Lite förvånat svarade jag något i stil med "att det väl är bra för mångfalden i klädesindustrin att man bär sånt".

Men det stannar inte där. Flera har anmärkt på hur det där MÅSTE vara en damskjorta. "Kolla bara på baksidan!" Har där gjort saken lite till en genusdebatt, och påstår att det inte finns några könsbaserade kläder, det är personkläder! Men vem bryr sig om detta, i en värld där tjejerna skrattar åt killarna som stojar?

Antiklimaxet i kommentarerna kring min skjorta måste dock vara Moa Markens kommentar. När jag, hon och Emma stod i en klädbutik och kollade, slank denna kommentaren ut:

"Den där skjortan ser ut som någonting man sätter på pensionärer efter att de har kissat på sig"


Där gick fucking droppen. Jag älskar min fula, feminina pensionärskiss-skjorta! FÖRSTÅR NI? Jag bryr mig inte om den rådande trenden, jag tänker fortsätta att bära klädesplagget ifråga, TILLS JAG DÖR.


Nu är det snart påsk. Vad är då bättre än att se ut som en patient från Säter? Mycket kanske, men de goda råden skippar jag till förmån för att nå ut med ett budskap; DET FINNS INGA DÅLIGA KLÄDER, BARA DÅLIGA MÄNNISKOR!

"Glad" påsk!

Kommentarer
Postat av: Magiska Moa

PICS OR IT DIDN'T HAPPEN (skjortan alltså, blir ju sjukt nyfiken nu då jag inte har sett den haha)

2012-04-04 @ 14:15:41
URL: http://moawiken.wordpress.com
Postat av: Anonym

Haha, det kommer, det kommer!

2012-04-05 @ 16:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0