NP - No problem?

"Då har ni 180 minuter på er"


180 minuter. Det är mycket tid. Ändå ökar pulsen, ändå  pumpar adrenalinet, ändå flämtar man sig igenom hela den ödesdigra strpatsen. Med andra ord; nationella proven är i full gång nu.

Den här veckan har vi haft två nationella prov i Svenska, det första var läsförståelse och dagens skulle testa ens skrivförmåga. Även om jag tycker att nationella proven är bra, då de omfattande testar ens förmåga i ämnena, blir de i regel väldigt uphausade. Ingenting kan väl vara mer smärtsamt för oss arma tonåringar än att så tydligt få vår kunskap bedömd som med en sammanställning av resultaten från NP. Och mer kommer. Nästa vecka ska vi hålla ett muntligt föredrag om relationer, samt läsförståelse i Engelska. SOm om inte det vore nog kommer veckan därefter att fyllas av ett enormt NP i franska. Svettdropparna rinner...

Nåväl, det har gått rätt bra hitills. Kände mig rätt säker på läsförståelsen och skrev en fin text om ärlighet i relationer. Jag är ändock rädd inför de prövningar som komma skall. Ska vi beskriva franska revolutionen i passcomposé? Göra en analys av sociala förhållanden i engelska hus (på engelska)? Eller varför inte bara DÖ?

Okej, jag överdriver, rätt medvetet också. För även om jag är stressad och faller för djävulsbilden av de nationella proven, vet jag innerst inne att:

1.Jag är bra
2.Det kommer att gå bra

Så pressen kan preskriberas! Keep on rollin', adieu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0