Being Jack Torrance

Min hjärna är fucked. Detta är inget allmänt tillstånd, men temporärt så överväger jag att undersöka om min vänstra hjärnhalva har runnit ner i matstrupen på något vis.

Problemet ifråga är att jag har SKRIVKRAMP. That's right, oförmågan att svänga sig med orden på ett önskvärt vis. Detta är något jag har konfornterat flera gånger den senaste tiden, mestadels beroende på stress, men kanske också (ve och fasa) på grund av att jag blivit mindre verbal och kreativ som individ.

Jag tror dock inte på att min hjärna gått bakåt i utvecklingen, jag vet att jag har en kärna av fantasi och magnifika formuleringar som ligger och väntar på mig. När ska de vakna?

Just nu håller jag på att skriva en filmkrönika om Sovjets filmindustri. "Vad TRÅÅÅHKIGT, kan du inte skriva om något kul, som Sean Banans nya film eller att supa?!" Nej gott folk, jag är tyvärr inte så oerhört rolig och fantastisk att jag tar mig an dessa ämnen! Dels för att Sean Banan är lika intelektuellt stimulerande som att lukta på sina egna fisar (det kanske han gör i filmen, skulle inte förvåna mig), samt att supande....Ja, det skulle inte direkt stimulera  mina hjärnceller!

För er som inte hämtat höggaffeln för att avliva mig en gång för alla, tänker jag vidareutveckla det jag nyss kom in på. Ja, jag skriver alltså om Sovjets filmindustri, och det går inte alltför bra. Det kan bero på att jag fastnat med hur jag ska gå vidare (Sovjet är dumt, kommunismen hämmade konstnärerna, WHAT ELSE?!). Hur som helst känns det jobbigt med miljontals tankar flygande runt i ens hjärna, som INTE lyckas fastna i mitt Word Dokument. Om någon uppfinner en tankefångare, skicka den till mig, jag bjuder högst!

Jag har dock ändå inte helt gett upp hoppet. Är just nu inne i en "kommunist"-fas. Alltså, jag har inte blivit kommunist eller så, men jag tycker det är så otroligt fascinerande med de kommunistiska idealen, öststaternas styresskick och hela jävla grejset med hur kommunismen (alla skallo hava det lika) inte fungerar i praktiken. Jag torr att detta nyfunna intresse kan göra ett avtryck i min krönika, som trots allt handlar om hur filmskapare begränsades av USSR:s bestämda regler. Man förbjöd exempelvis "Ivan Den Förskräcklige II" från 1945, i 13 år, för att den kunde tolkas som att skildra staten som felbar. DET ÄR EN HISTORISK FILM FOR GODS SAKE!

Kanske är det kommunisterna som tagit sig in i mitt huvud och hindrar mig att vara kreativ? Nej, nu låter jag som USA under kalla kriget. Dags att gå tillbaka till verkligheten. Uppenbarligen klarad ejag av att skriva denna blogg, kanske har skrivkrampen släppts? Det är lite ironiskt, att jag skriver kreativt om att inte kunna skriva kreativt!

Med den ultimata ironin lämnar jag er åt att göra vad ni nu sysslar med under sportlovet, kanske halsa bärs och daska folk med handdukar? Nej, nu var jag nedsättande mot Norrlänningar, det var en generalisering! Men lite kul var det ändå, hihihihihi!
SURFARNA ÄR FAN KOMMUNISTER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0