Svårt att skriva...

...när man 10 dagar med fransmän skall genomdriva.


Har verkligen haft fullt upp den här veckan. Vi har ett franskautbyte i skolan, så jag har knappt kunnat spendera tid på att studera eller se på franska filmer (franska personer däremot, i plural!). Istället har huvudfokus legat på att tala så kallat frangliska med min franske bostadspartner, samt ett antal andra cellvarelser från Normandie.

Det är inlägget kan betraktas lite som ett par andetag innan jag ska ner och dyka igen, det där djupt flämtande flåset efter att ha kommit upp ur vattnet for real!

Hade idrottsprov på anatomi idag för övrigt, jag gjorde en habil prestation... Även om min koncentration under veckan mer legat på att förklara hur man går på stan än att kunna ett annat ord för "armböjare". Känner att det här provet verkligen reflekterar över stora ting, hur ska man liksom överleva utan att veta om svanskotan? Fast nu förkastar jag kunskap, det är inte bra. Men den här kunskapen känns för mig mest som okunskap. Kan det ha något med min negativa inställning till idrottsämnet måntro?

Imorgon blir det mer stress, mer press och mer av meret. Så jag dyker åter ner i poolen igen och väntas återkomma sisådär på måndag.

Audieu! (Oj vad cool jag är, jag citerar franska!!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0