The Old Man's Back Again

Attans vad man ska vara inaktiv här då! Ett helt sommarlov, en rad upplevelser, och några monumentala förändringar har skett sedan jag sist yttrade mig här.

Lite kort kan jag sammanfatta i punkter, för att framöver eventuellt fördjupa mig i vissa av dessa ting.
•Jag har börjar läsa, frekvent. Under sommarlovet och senaste skolmånaderna har jag tagit genom mig allt från "The Bell Jar" till "Döden i Venedig". Jag fyller numer i ett lässchema, som registrerar den dos skönlitteratur jag matar mig med.
•Jag har fastnat rejält för klassisk musik. Mahler, Brahms, Bach och Tchaikovsky spelas med jämna mellanrum. Ett nytt stort intresse!
•Ska flytta till Frösön. Lägenhet istället för kär villa svider, men duger väl.
•Bytt klass från beteendevetenskap till humanistisk kultur. Något som bara fått positiva följder. Fantastiska lärare, schyssta klasskompisar och bra stämning helt enkelt!


Det var väl det viktigaste. Skulle vilja skriva mer roligt nu (så att du kan SKRATTA och ROAS), men det är svårt att vara underhållande och summerande på samma gång.

Den grymme tänkaren och sköra varelsen Edvin Ek (rättmätig beskrivning månne?) återkommer inom en snar framtid. Sköt om er till dess!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0