Ifråga om köplagarna

Kolla vad jag har köpt!
Vilka fina grejer
De kan tänkas till alla
Ett stjärnfall eller kanske en fallen ängel

Vad ska jag köpa?
En åsikt i rostfritt stål
Verkligt konstgjorda blommor
Blomstra min konstnärliga sida

Prishöjningar reas ut, i dollarsmittade tjut
Thomas Jefferson skjuter salut
Att vara eller icke vara, det är varans fara

Kapet, gapet, gapa efter mer det du ser ser du ner
Svart fredag, Jesus dog
Vann budgivningen, blev martyr

Kapitulera kapitalet, tala om avtalet i talet, siffror upp och siffror ner, sedeln ser och sedligt ler

Kolla vad jag har köpt!
Det är ingenting, tanken räknas
Beräknas
Pengar kan inte köpas
Köpet kan inte tänkas

Att vara rik på fattigdom är det finaste som finns, handla inte enligt handeln, handlingen minns

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vackert.

Svar: Tack så mycket, känns fint att även krassa betraktelser över postmodernismen kan ses som vackert. ;-)
Edvin Ek

2014-01-05 @ 01:33:36
Postat av: frankie

Kan du inte börja göra fler filmrecensioner? Det skulle vara toppen!

Svar: Det vore inte helt fel att göra det känner jag faktiskt! Har förvisso en separat filmblogg, men i ärlighetens namn känns den rätt meningslös att skriva på då ingen läser den och att jag uppdaterar där ännu mer sällan än här.
Edvin Ek

2014-01-08 @ 21:18:57
Postat av: Lars

Har du sett The wolf of wall street? Om ja, vad tyckte du?

Svar: Jag har inte sett den! Scorsese med Di Caprio är inte min favoritkombination (då jag själv inte alls gillar Gangs of New York, Departed, Shutter Island m.m.), men tänker självklart ändå se den. Återkommer med omdöme!
Edvin Ek

2014-01-13 @ 17:46:49
Postat av: Lars

Har du sett The wolf of wall street? Om ja, vad tyckte du?

2014-01-14 @ 15:55:57
Postat av: Salimo el

Vart är du?!!??

Svar: För att vara ärlig har jag bara varit borta i lättjans värld. Kan inte säga att jag haft det extra stressigt eller liknande, och har definitivt haft mycket tankar och upplevelser att blogga om, men det har inte blivit av.
Kan endast ursäkta för denna svacka och försöka komma igen. :)
Edvin Ek

2014-01-21 @ 22:24:19
Postat av: Salimo el

Vart är du?!!??

2014-01-21 @ 22:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0