Bioshock Infinite och solljus

Hallå där allesammans. Nu är ÄNTLIGEN allt över. Japp. Har lämnat in alla uppgifter, gjort alla prov och redovisningar, all of it, tout. Inget mer skolarbete för mig på 10 veckor nu, vilket känns väldigt skönt. Dessutom har jag klarat det 2:a året, som jag är rätt säker på inte kommer att toppas av 3:an i intensitet.

Jag menar, sista året läser vi allt mer kulturämnen och allt mindre annat på Humanistiska - kultur, så ämnen som förstört lite dessa två första år (Franska, Idrott, Naturkunskap), finns ej på shcemat. Är även nöjd efter att ha fått sett 9 av 10 i betyg. Det är inte A i allt, men ändå något att vara nöjd över.

Har av ren glädje över att ha gjort allt skrivit en matig recension på vad som av den samlade kritikerkåren anses vara årets hitills bästa TV-spel, Bioshock Infinite. Detta är en FPS som utspelar sig i 10-talets USA, fast uppe i himlen i den fiktiva staden Colombia. Hjälten i spelet ska rädda en tjej härifrån (oooh, originellt tema), men möts i Columbia av extremkristna (med rasistisk agenda), som ledda av profeten father Comstock vill hindra en att rädda damen i nöd.

Spelet är mer intressant än det låter, faktiskt ett stort steg framåt i spelets konstnärliga utveckling. Genom att tackla ämnet rasism i USA vågar de sig på seriösa områden som spel tidigare aldrig utforskat, och gör det på ett väldigt sofistikerat berättarsätt. Men som det ofta kan bli med TV-spel, ses omgivningen alltför ofta genom ett skottsikte.

Läs mina tankar här:

http://www.gamereactor.se/medlemsrecensioner/23421/

Och ha ett fantastiskt sommarlov! Det ska jag ha.


Kommentarer
Postat av: ertan q

Fin recension! Tack dsm.

Svar: Man tackar, man tackar!
Edvin Ek

2013-06-17 @ 01:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0