Du kommer att förvandlas

Just nu tänker jag på hur världen faktiskt kan överraska en. Att det bakom hörnet, även om man inte tror det, vilar en överraskning som kommer att förändra en. Denna tanke har kretsat i mig länge. Låt mig förklara.

Vi människor prövar sällan någonting nytt. Oftast gör vi samma saker med samma personer, och behöver aldrig ställas inför en lukt, en syn eller en tanke som inte slagit oss förut.

Men jag har funderat, och insett, att så inte alls behöver vara fallet. Jag känner det i kroppen. Kanske har jag sett för mycket film, där vi lär oss saker som kärlek vid första ögonkastet och hur man på blott en sekund kan få hela sin värld förändrad. Men det hindrar inte mig från att tro. Tro på överraskningen runt hörnet.

Vad väntar då runt hörnet? Jag tror att det är en alldeles fantastisk människa. En person som du av någon anledning inleder en konversation med. Och du märker att du tappar andan, för du hade inte räknat med det här. Du hade inte räknat med att likt en tavla av Jackson Pollock bara splattas ut mentalt.

Jag väntar fortfarande på det här mötet. I mindre skala har jag själv varit med om såna här möten. Kanske har de inte skett med omedelbar verkan, kanske var de inte av lika intensiv grad. Men de bevisar ändå min tes - utan att du vet det kan du faktiskt träffa en person som kommer få dig att tänka nytt.

Så lycka till allesammans, jag är övertygad om att ni kommer att krocka in i er outforskade framtid. Imorgon. Eller i övermorgon. Eller om två månader.

Söker du kommer du ändå till slut att stöta på detta möte. Och gör inte det världen till en lite vackrare plats?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0