Självgjord göra själv

Du är vad du väljer
Valet är ditt
Du är på marknaden i torgets mitt
Fem män har sanningen, i var mans pamflett
Bara du väljer, så väljer du rätt

Du är vad du var, det du gjorde och sa
Du kan fylla på arket, det är fortfarande samma blad
Och allt det du gör har du gjort, det finns skäl
Det kan härledas, tolkas
Försök inte
Historien är skriven, den skriver sig själv
Med historia i baktanken

Du är vad du gör, men du är ingenting
Alla dina handlingar, alla, de är motsträviga
Du gör ej vad du tänker, du tänker vad du ska göra
Lika medveten framåt som bakåt
Sträckt mellan dessa
En lång linje, röd linje, dödfödd

Du är som jag är och vi två är en
Två blad ur samma uppslag
De smetar av sig på varandra
Oskiljbara från varandra
Två sidor, som kunde blivit egna böcker
Det är inte deras saga

Du är i mitt hjärta, i min hjärna
Förmodligen genom satelitsignaler
För 299 kronor i månaden
I ett avtal på 6 månader
Det hör lite till att jag aldrig kommer närmre än så
Elektriska impulser i ett halvår
Inget som rör, en annans drama
Man kan alltid tro att man är med

Du förändrade mig
Att inte förändras
Jag vet när man ska backa ur

Du har svaret därborta
Långt bort, inifrån
Små steklar som vill in i dig
Knäktar som försvarar
Inget går att svara

Du är vad som behövs
Rätt på rätt plats, en last på fel plats
Platsen spelar inte alltid någon roll
Det bara råkar bli så
Vem som är konsumenten, arbetsgivaren
Vem som sätter agendan, plats, tid, kanal, frekvens

Du är som du ser dig själv
I ljus, i mörker, i kvadrat
Höjden av det basala

Du är eller inte
Mig kvittar det
Du kommer i många förklädnader
Du tog mig till slut

Du får inte lämna mig i den här sitsen
På golvet utan stol och ben

Du gjorde mig, jag gjorde mig aldrig fri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0