Vinglös

Hur gjorde man nu?
Jag är matt på intryck, trött på att lyssna efter den rätta färgnyansen
Klarar inte längre att lukta på fågelkvittret, eller hålla tystnaden i min famn
Dun smeker allt jag vet, fågel fenix blev min profet
Återuppstå?
Lära sig på nytt?
Världen är tom på sinnen, vaporiseras med ett ryck

Så hur var det nu?
Höjden av värmen skiftar i hertz
Det sjätte sinnet kom inte till nytta
Förvirringen blir större, mer fjädrar än såhär har jag då aldrig sett maken till
Makan försvann hon också, i en perceptionens skillsmässa

Var det verkligen så?
Säkert?
Askan driver åt olika håll, vägen går från Rom men leder ingenstans
Till Rom
Till spillo
Dit ingen vänder om
Men kan man inte fortsätta blir vägen ändå lång

Vad?
Va?
Har fågeln ens en sång?
Det verkar som den gråter, tårar är på språng
Som blir en flod
Ett hav
Lika vilset för det
Nu vet jag att jag aldrig hade en profet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0